Gwatemala: na ratunek lasom równikowym
Rezerwat Biosfery Calakmul razem z Rezerwatem Biosfery „Maya” w Gwatemali stanowią największy płat tropikalnych lasów suchych i deszczowych na północ od dorzecza Amazonki. Powstały po to, by ratować unikatową w skali świata przyrodę.