Jednym z centrów europejskiej ufologii jest norweska wioska Hessdalen, gdzie kilkanaście razy w roku pojawiają się niewytłumaczalne światła. Podczas gdy coraz więcej Europejczyków twierdzi, że widziało niezidentyfikowane obiekty latające, ich poszukiwaniami zajmują się nie tylko astronomowie amatorzy, ale także publiczne instytucje naukowe.