Hiszpańska wojna domowa (1/2)
II Republika Hiszpańska powstała w 1931 roku. Pięć lat później rozpoczęła się krwawa wojna domowa między siłami rządowymi, wspieranymi przez lewicowców i komunistów z całego świata, a nacjonalistami, którym pomagały faszystowskie Włochy i nazistowska III Rzesza. Walki trwały trzy laty i zakończyły się zwycięstwem nacjonalistów pod wodzą generała Franco.