Armenia, krew gór
Najnowsza historia Armenii i Ormian jest naznaczona przemocą i cierpieniem. Od lubójstwa w 1915 roku przeprowadzonego przez Turków przez lata sowieckiego panowania po walki o Górny Karabach z Azerbejdżanem. Niewielki kraj znajdujący się między trzema regionalnymi potęgami: Iranem, Turcją i Rosją walczy o przetrwanie.