Japonia: koniec pacyfistycznej utopii
W obliczu rosnącego zagrożenia ze strony Rosji, Korei Północnej i Chin, Japonia zaczęła znacznie zwiększać wydatki na obronność. Zerwała tym samym z pacyfistyczną tradycją, której się trzymała od zakończenia II wojny światowej. Przyglądamy się temu zwrotowi, szczególnie biorąc pod uwagę zmiany geopolityczne zachodzące na Pacyfiku.