Trzęsienie ziemi w Maroku3 min
Trzęsienie ziemi, które nawiedziło Maroko i pochłonęło tysiące ofiar, wywołało falę emocji w kraju i za granicą. Zwłaszcza we Francji, byłej potędze kolonialnej, w której mieszka największa diaspora marokańska; jednak Paryż nie znalazł się wśród partnerów wybranych przez Królestwo Mohammeda VI do wysłania pomocy humanitarnej. W rzeczywistości Rabat preferował Hiszpanię (pierwszego partnera handlowego), Wielką Brytanię, Katar i Zjednoczone Emiraty Arabskie: jaki jest powód tej decyzji?