Jak zostałem Niemcem
Emigrowali do Francji z Afryki z nadzieją na lepsze życie. Stali się wyzyskiwanymi robotnikami, a później stworzyli związkowy ruch oporu. Bouba Touré, malijski robotnik, który został filmowcem, przez prawie pół wieku dokumentował zmagania robotników-imigrantów. Jego świadectwo to mocna, polifoniczna narracja o kolonialnej i ekologicznej przemocy europejskich mocarstw.