Z życia na ekran
W 1969 r. francusko-grecki filmowiec Costa-Gavras zaadaptował powieść Vassilisa Vassilikosa „Z”. Pisarz opisał w niej niebezpieczną walkę młodego sędziego śledczego o ustalenie odpowiedzialności skrajnej prawicy i greckiej armii za polityczne morderstwo. Sądzią tym był Christos Sartzetakis.