Z życia na ekran
Sędzia Fritz Bauer poświęcił swoją karierę ściganiu zbrodniarzy nazistowskich. Urodzony w 1903 r. w rodzinie ateistycznych Żydów, podczas wojny musiał uciekać do Skandynawii. Po powrocie popadł w obsesję: znaleźć i postawić przed sądem wszystkich winnych zbrodni nazistowskich. W 1960 r. Bauer aresztuje Adolfa Eichmanna. Ujawniając światu systemowy wymiar zbrodni wywołuje narodową międzypokoleniową debatę.