Cywilizacje i klimat
Wszechpotężne Cesarstwo Rzymskie upadło wskutek działania wielu czynników. Jednym z nich były epidemie, które zdziesiątkowały ludność. Według najnowszych badań choroby te powstały i rozprzestrzeniały się wskutek zmian klimatu.