Spotkania z Historią
Kiedy rzeczy stają się symbolami? „Ręka sprawiedliwości” średniowiecznych królów była drugim berłem podczas rytuału koronacji. Jej użycie oznaczało, że król już nie sądzi, ale oddaje tę kompetencję suwerennym trybunałom i sądom. To uczyni z prawa podstawę władzy.