Na rewersje mapy
Według legendy, ojczyzną kawy jest Etiopia. To tu w VIII wieku pewien pasterz miał odkryć jej pobudzające właściwości po zjedzeniu owoców kawowca. Dziś kawa napędza etiopską gospodarkę, ale powoduje też nierówności między południem i północą kraju.