Wielkie mity - Iliada (7/10)
Trojanie pod wodzą Hektora podkładają ogień pod greckie statki. Pod nieobecność Achillesa, Patrokles dowodzi Myrmidonami i ginie z rąk Hektora. Zrozpaczony Achilles postanawia pomścić przyjaciela, potrzebuje jednak do tego boskiej broni. Obiecują mu ją jego matka, nereida Tetyda.