Misericordia
A film that takes place in a small fishing village in Sicily made up of ramshackle stone huts, surrounded by rubbish and scrap metal. Behind it lies a majestic mountain. It is here that Arturo is born and raised, a child of poverty and violence; it is here that his mother dies giving birth to him. Betta, Nuccia and young Anna, prostitutes like his mother was, look after him as if he were their own son, in the mercy of a desperate love made up of caresses and impatience, cruelty and tenderness.