Senior Selections
After four days of classes and coaching, it’s time for the older candidates (17-18) to face selection. Who will impress the jury and make it into the final?
For the selections, each candidate must present a classical and a contemporary variation to a panel of experts, selected from a list provided by the Prix de Lausanne. It's a chance for them to demonstrate the full extent of their talent and range.
After the senior candidates’ performances and before the announcement of the finalists, the Young Creation Awards 2026 will be announced. The Young Creation Awards promotes contemporary choreography by enabling five young artists to present their work to the Prix de Lausanne jury. Two of them will have the honour of having their work included in the repertoire of the next edition of the competition.