The Cinema Posters of Laurent Durieux
In demand by the great names of Hollywood, Belgian illustrator Laurent Durieux makes iconic cinema posters which capture the essence of famous films. This documentary extensively interviews the artist and looks closely at the subtle framing and hidden depths of his artworks for films such as Hitchcock’s “The Birds” and “Psycho” and Coppola’s “The Godfather” and “Apocalypse Now”.