Forced sterilisation in the Czech Republic
‘Get sterilised – or we'll take your children away.’ This is how Roma women in the former Czechoslovakia were pressured. Thousands lost their physical autonomy and dignity. Decades later, they are demanding justice. Our report accompanies those affected on their difficult path to recognition and compensation.