Edward Abbey
The writer and environmental activist Edward Abbey was one of the most imaginative minds of US counterculture. A so-called anarchist poet, he inspired generations of activists and artists. Abbey's cult novel "The Monkey Wrench Gang" is considered a manifesto for the green movement today. This documentary asks: Do we need radicalism or a willingness to compromise to save the planet?