Deathstars
The brainchild of various members of death and black metal bands Dissection, Swordmaster and Ophthalamia, Deathstars was formed in Sweden in 2000. Two years later, the band released their first album. Synthetic Generation sold well, first in its home country, then around the world. Ruthless guitars coupled with the deep voice of singer Whiplasher Bernadotte are Deathstars' unstoppable trademark.