Jimmy Somerville
With his 1984 hit "Smalltown Boy", Jimmy Somerville hit the bigtime and became the voice of the gay movement in Britain hoping for freedom and equal rights in face of discrimination. As frontman of Bronski Beat then The Communards and finally as a solo artist, he became an icon of the 80s without ever denying his identity.