A guide to voting on election day
More than 400 million citizens are scheduled to cast their ballots from the 6th to the 9th of June 2024. Each EU country will choose a specific date within this period and set out its own voting deadlines. The event is held every five years, but how exactly does it work? And who is eligible to vote?