Social Care in Lapland
Every day, Janne Aikio travels long distances to look after the elderly, most of whom are Sami. A population whose daily life is punctuated by ancestral activities. To ensure that, even in old age, the Sámi can remain in their familiar surroundings, the Finnish government is doing its utmost to ensure that they remain at home for as long as possible.