India: Hate as Ideology
Since Narendra Modi was elected Prime Minister of India in 2014, Hindu nationalism, which first emerged in the 1920s, has grown considerably. In this ideology, minorities within India are considered second-class citizens and Hindu militias spread fear and terror. This documentary analyses an ideology of hate that is disrupting democracy in the subcontinent and spreading violence at home as well as abroad, in the Indian diaspora in the UK and North America.