Black Gyarus: How a Japanese Subculture Inspired Black Women17 min
Young women in Japan rebelled against a conformist, monochrome society in the 1990s with the gyaru style: Outrageous clothes and make-up that rejected the cult of paleness prevalent in Japanese society. Tracks finds out why this style is gaining resonance with a new generation of black women worldwide.