Afro Rock: The True Origins of Rock?16 min
Little Richard claimed that if he'd been white, Elvis wouldn't have existed. Today, a new generation of artists is reviving rock with Afro sounds and reigniting the debate about the genre's origins. These bands blend rock riffs with Afrobeat, mix metal with reggae and restore rock to its original, diverse roots – showcasing the vibrant fusion of styles that makes Afro rock what it is.