NDR Bigband & Omar Sosa
The NDR Bigband play on home turf here at Elbjazz festival, marking their ongoing collaboration with Cuban pianist-composer Omar Sosa. 17 players in total demonstrate an uncommon versitility as they leap across a variety of styles underlined by the cosmopolitan compositions of Sosa's restless creative spirit.