Europe and the global rush for rare earths10 min
Rare earths and other raw materials are key parts of the technology we use every day: if you can turn it on and off, it probably has a rare earth in it. The paradox is that it’s very polluting to extract them, but they’re essential to develop the green energy of the future, as they’re crucial components of wind turbines and solar panels. Now there’s a global race to get access to them, and Europe plans to become less reliant on imports from China.