Hollywood Under Chinese Influence
For nearly two decades now, China has been influencing how Hollywood operates. Film projects on topics that China does not like, such as a free Tibet or independent Taiwan, no longer get made, and prominent stars are dropped when they criticise the Middle Kingdom. A look behind the scenes at how the American dream machine is compromised by the growing might of China.