The Battle of the Nile
Water is an increasingly contested resource around the world and disputes along the world’s longest river are particularly tense. The Nile is vital to the survival and development of Egypt, Sudan and Ethiopia. And with Ethiopia building the largest dam in Africa on the Nile, this dispute of water is heating up.