Bitwa o NilKonflikt o zasoby wodne
Źródło życia dla ponad 300 milionów ludzi i najdłuższa rzeka na świecie - Nil zawsze znajdował się w centrum intensywnych walk o władzę. Egipt od wieków domagał się dominacji nad jego wodami, które jednak zasilają również jego sąsiadów z Rogu Afryki - Etiopię i Sudan. Analiza regionalnego konfliktu między Kairem, Chartumem i Addis Abebą, który grozi przekształceniem się w egzystencjalne zagrożenie wokół najcenniejszego towaru na świecie.