In the Name of Law and Order
Police violence is increasing worldwide. Whether during the Yellow Vest protests in France or climate protests in Germany, media reports are increasingly showing clashes between citizens and the police. Images of injured individuals are making headlines, as if the police can only control demonstrators through intimidation and violence. What political changes can be inferred from these developments? How has the maintenance of public order changed?