How Our Brain Tricks Us (1/2)
Our brain uses mental shortcuts so that we can filter the countless stimuli in our environment and react to them. However, this strength of the brain is also its weakness. Using optical illusions and magic tricks, Albert Moukheiber demonstrates in the first episode of the two-part documentary that what we think is real is not always real.