Dictators: Control over Mind and Body
“The world has lost its love for democracy. The world has become disappointed with the power elite. The world has begun to turn to dictatorship” So said Dmitry Muratov, editor-in-chief of the Moscow opposition newspaper Novaya Gazeta, on receiving the Nobel Peace Prize in 2021. While Belarus and Russia are striking examples of dictatorships, Tracks East also looks at the situation in Iran.