The Monsters That Inspired Hollywood6 min
José Segrelles, a Spanish painter of the 19th century, is regarded as a pioneer of the fantasy genre. His highly distinctive style diverged from the prevailing naturalistic painting of his time, blending orientalism, symbolism, and science fiction. Here's how this lesser-known artist influenced some of the greatest Hollywood fantasy filmmakers.