The Opulent Portrait of LeBron James12 min
LeBron James, American basketball superstar, billionaire, spokesperson for the Black Lives Matter movement, opened the doors to his home in Los Angeles. Published on September 13, 2022 in Vanity Fair, the photograph of James at the table mixes two concepts, that of the American dream and African-American popular culture. We analyse the image with the photographer Gillian Laub and Pierre Cras, researcher in American culture and society.