Japan: End of an Empire
A Franco-Belgian couple who settled in Japan in the 1920s witnessed a remarkable moment in history: The rapid industrialisation and adoption of western customs as well as the militarisation of the country over two decades, from its conquests in Asia to its terrible defeat in 1945. Their story is a gripping journey through Japan at a time of rapid change, war, and ultimately the end of an empire.