Spain: A Country Held Back?13 min
The second largest country in the European Union, and fourth in terms of GDP and population, Spain is an important country on the continent. But its loss of influence in Latin America, the chaos of the civil war and the Franco years, the threat of Catalan separatism and economic and financial troubles have all been obstacles to it fulfilling its potential.