Klash! Art in ActionChris Burden's I Became a Secret Hippy
On 3rd October 1971, Chris Burden presents the performance piece I Became a Secret Hippy. In this work, he undresses, lays down on the ground, and has a friend drive a star-shaped nail into his chest with a hammer. He then shaves himself and dresses up as an "FBI agent." Chris Burden is not only known for his performances but also active in other art genres.