Klash! Art in Action
Chinese dissident Ai Weiwei photographs 40 landmarks such as the Eiffel Tower, the Reichstag, the White House, and the Sydney Opera House, with his raised middle finger in the foreground for his series Study of Perspective. The photo at Tiananmen Square is particularly risky and, as Ai Weiwei writes, a "hard-fought manifesto on the spot."