The Wickedest Man in the World6 min
The mysterious Aleister Crowley (1875-1947) is a recurring figure in pop culture. He is on the Beatles album cover of Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. David Bowie and Ozzy Osbourne dedicated songs to him, and Led Zeppelin guitarist Jimmy Page even bought Crowley's Scottish country estate, which is believed to be haunted. Some consider him a great occultist, others have declared him insane.