Who We Eat
Why do we love dogs and eat pigs? The second episode of Who We Eat is dedicated to the cultural and psychological roots of meat consumption.Psychologist Melanie Joy explains why she believes we all subscribe to an invisible ideology. The cultural historian Ilja Steffelbauer traces the history of meat from the beginnings of mankind to the present day. And Niko Rittenau, as a nutritionist, investigates how necessary the consumption of meat actually is.