Amanda Lear: Call Me Mademoiselle
In the 70s, Amanda Lear was a disco queen, pop icon, model and world star. She enchanted Paco Rabanne, Andy Warhol, Bryan Ferry and David Bowie. She lived with Salvador Dalí and went out with Brian Jones of the Rolling Stones.
A born performer, with legendary mystique and charm, she kept her true self hidden behind numerous faces. From Bowie to Berlusconi, from London to Paris: the story of Amanda Lear is also a story of the second half of the 20th century.