Senegal and France: Allies?13 min
Compared to neighboring Mali, Senegal appears to be quiet and stable. France, a former colonial power, maintains its place as its main partner, but others are now vying for a spot at the table: China, Turkey, the United Arab Emirates, Morocco, Indonesia and the United States.