Jihadism in Europe - A History (1/3)
A look back at the advent of European jihadism, from its inception in the 1980s in Afghanistan during the Soviet invasion. Then, in the 1990s, Afghan war veterans fought on new fronts in Bosnia and the Algerian Civil War. In the UK, Denmark, and Belgium, radical Islamists began their missionary work. The first attacks were carried out in France, and preparations for 9/11 began.