Tapirs: Gardener of the Rainforest
Recognisable by their distinctive snout, Tapirs were once common across North and South America. Today these beautiful mammals are threatened with extinction as humans encroach on their habitat. But in Costa Rica and Nicaragua biologists are devoting their lives to save the species.