The Land of Mathematics
Speed is such a common term that it's easy to forget how much of a role maths plays in understanding it. Until three or four centuries ago, there was no speed at all. It was only since the Renaissance that the concept of movement crept into the world of mathematics, thanks to calculus and Isaac Newton.