Alexandra David-Neel: An Adventurer in Tibet
In 1924, a woman entered the capital of Tibet after having travelled thousands of kilometres on foot. It was the first time a foreigner had crossed the border of the sacred city. This mythical feat, one of many by Alexandra David-Néel, made the reputation of this explorer, writer, anarchist, feminist and traveller.