Franz Liszt, the First Rock Star6 min
They cry, they cry and they faint at the Beatles or One Direction concerts: they are the fans. One might think that this isn't a recent phenomenon. In the 19th century, a pianist prodigy drew big crowds. His name: Franz Liszt. Long before beatlemania, there was "Lisztomania".