The Fascinating World of Cephalopods
For decades, populations of cephalopods – which include squid, octopuses and cuttlefish – have been growing steadily. These marine molluscs lay large numbers of eggs and have relatively low mortality rates. They are also highly intelligent and adapt easily to new environments. Welcome to the world of the “ghost-monsters” of the seas.