Viking Settlements in Greenland
Archaeologist Peter Eeckhout takes us around the world to reveal the mysteries of ancient civilisations. According to mediaeval sagas, Viking explorer Erik the Red settled in Greenland in the year 986. How did these settlers survive in such a hostile land?